Social mediaEen goede website en social media zijn een must voor je bedrijf

Een goede website en social media zijn een must voor je bedrijf

Een goede website en social media zijn een must voor je bedrijf

We kunnen er niet omheen: we leven in een online wereld. De tijd van het telefoonboek en de Gouden Gids is voorbij. Bestaande en potentiële klanten zoeken onverbiddelijk je gegevens online. Het hebben van een goede mobielvriendelijke website en social media is daarom vandaag de dag eens zo belangrijk voor je onderneming.

Wanneer we de naam van een interessant bedrijf horen of er reclame van voorbij zien komen, gaan we al googelend op zoek naar een website. Hopelijk vinden we er dan ook een.

Eens gevonden, screenen we in slechts enkele seconden de website en vormen we een eerste beeld over het bedrijf. Saai, veel tekst, oubollig of juist modern, inspirerend en duidelijk. Een goede website maakt een goede indruk. Er zijn heel wat zaken die een website goed maken; enkele daarvan zijn mobielvriendelijkheid, een betrouwbare uitstraling en een up-to-date look.

Mobielvriendelijk
Hierin speelt onze smartphone ook een grote rol. We grijpen sneller naar onze telefoon om gegevens op te zoeken dan dat we achter onze laptop of pc kruipen. Het is dus belangrijk dat je website “mobile responsive” oftewel mobielvriendelijk is. Als dat zo is, past je website zich automatisch aan aan het beeldformaat van een smartphone, tablet of computer.

Betrouwbaar
De nummer één manier om betrouwbaar over te komen, is je contactgegevens duidelijk en ondubbelzinnig vermelden. Op deze manier maak je het natuurlijk ook makkelijk om gecontacteerd te worden door je (potentiële) klant. Zorg er niet alleen voor dat er een contactformulier aanwezig is op je website, maar geef ook je telefoonnummer en mailadres een duidelijke plaats.

Up-to-date
Zorg ervoor dat je bestaande website up-to-date is. Hou niet alleen de informatie op je site actueel, maar steek je website ook in een modern jasje dat je laat meegaan met de tijd. Je klanten zullen dit appreciëren en zo wordt je website sneller doorgestuurd naar een kennis of vriend.

Social media

Last but not least: vergeet je social media niet! Social media is een goed middel om nieuwe klanten aan te trekken en nieuwsgierig te maken. Vooral wanneer je mikt op een doelgroep van 18 tot 65 jaar is social media onmisbaar in je marketingstrategie. Het is ook een heel goede bron om mailadressen te verzamelen voor je nieuwsbrief.

De twee grootste social media spelers zijn Facebook en Instagram. Het merendeel van de gebruikers van Facebook zijn tussen de 30 en 65 jaar oud. Instagram is dan weer populairder bij de jongere generatie en heeft voornamelijk gebruikers tussen de 18 en 55 jaar oud.

Het is belangrijk dat er een continuïteit in je social media posts zit en deze een visueel beeld geven over je bedrijf. Wij weten dat er veel tijd kruipt in het beheren van social media kanalen waardoor deze niet altijd actief en optimaal ingezet worden. Hierdoor is het vaak interessanter om je social media uit handen te geven. Zo kan jij je weer focussen op jouw specialiteit en laat je de social media over aan de experts. Groei verzekerd.

Maak dus zeker werk van je website. Een goede website en sprekende social media zorgen ervoor dat je meer verkeer kan genereren en hierdoor je omzet vergroot.

Plaats een reactie

top